logo

Jednym z kluczowych zadań realizowanej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej LOTOS w segmencie detalicznym jest zwiększanie udziału sprzedaży paliw w portfelu flot samochodów osobowych. Obecnie spółka LOTOS Paliwa prowadzi sprzedaż do kilkuset firm, kilkunastu organizacji pracowniczych oraz kilku stowarzyszeń i fundacji.

Działalność handlowa

Jednym z kluczowych zadań realizowanej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej LOTOS w segmencie detalicznym jest zwiększanie udziału sprzedaży paliw w portfelu flot samochodów osobowych. Obecnie spółka LOTOS Paliwa prowadzi sprzedaż do kilkuset firm, kilkunastu organizacji pracowniczych oraz kilku stowarzyszeń i fundacji. Podpisane w dniu 29 sierpnia 2018 w Gdańsku porozumienie jest kolejnym działaniem zmierzającym do realizacji przyjętej strategii. Porozumienie to poprzedzane było wnikliwymi analizami i działaniami pilotażowymi. Tak jak każda inna współpraca biznesowa podejmowane jest tylko w przypadku spodziewanych wymiernych korzyści finansowych.

Pierwsza umowa oferty rabatowej dla związku zawodowego została zainicjowana przez spółkę LOTOS Paliwa jeszcze w styczniu 2015. Od tego czasu z kart LOTOS Biznes korzysta kilkanaście branżowych związków zawodowych, m.in. służb mundurowych, przemysłu chemicznego, przemysłu motoryzacyjnego oraz transportu kolejowego, zrzeszonych w centralach związkowych: Forum Związków Zawodowych i NSZZ Solidarność. Oferta współpracy, była także kierowana dla kilku branżowych związków zawodowych zrzeszonych w OPZZ. Obecnie spółka LOTOS Paliwa prowadzi rozmowy lub przygotowuje porozumienia o współpracy z kolejnymi branżowymi związkami zawodowymi m.in. z Gdańska, Wrocławia, Polic, Oświęcimia, Kędzierzyna-Koźla.

Każda podpisania umowa handlowa podlega audytowaniu. Poziom rabatów musi być zgodny z obowiązującymi wewnątrz firmy matrycami rabatowymi dla klientów flotowych oraz wynika bezpośrednio z kalkulacji potencjału sprzedażowego i otoczenia konkurencyjnego. Zazwyczaj poziom rabatów wynosi w zależności od rodzaju paliwa od kilku do kilkunastu groszy, 10-15% w przypadku wybranych towarów i usług. Rabaty udzielane w ramach zakupów grupowych są powszechną praktyką stosowaną w biznesie – branży paliwowej i innych, np. telekomunikacji, transporcie i ubezpieczeniach.

Dział Komunikacji Zewnętrznej, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 83 88, 58 308 72 29, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij